torsdag 17. april 2014

Skjærtorsdagspyssel - all white :-)

I dag våknet jeg full av spudlende energi og tiltakslyst. Jeg har derfor nyttet situasjonen til fulle og oppholdt meg på kjøkkenet hele dagen og jobbet med detaljene.

Nå er jeg straks ferdig med det som i utgangspunktet skulle være et lite, kjapt prosjekt bestående av å pusse ned og hvitolje benkeplaten, ...men som plutselig utartet seg til også å tapetsere, male og rive ut fliser og erstatte disse med plasstøpt betong.

Når man så begynner få ting på plass ser man raskt at også andre detaljer burde vært forbedret...slik som denne:
Det er Ingrid Espelid Hovigs klassiker...og den har jeg faktisk brukt så ofte (!) at den måtte fikses litt med Gaffa. 

Pent er det ikke, så derfor kjøpte jeg hvit vinyl på Ebay, og dagen er brukt til å legge dette på samtlige kokebøker. Nå er ikke jeg belemret med overdreven interesse for kokekunsten, så det var ikke snakk om så mange kokebøker, men nok til at man finner ut at ikke alle er like relevante og får kastet noen.


Om også du har lyst å pimpe kokebøkene til å matche interiøret, så kan det være lurt å male dem med heftgrunn først om de er veldig fargeglade og rotete.


Så er det bare å hive på vinylen, mens man sitter foran tv'n og samtidig får med seg en klassisk påskefilm. Før du vet ordet av det er du ferdig, og alt blir så deilig rolig og fargenøytralt i kokebokhyllen:

Summary:
Today I have decorated my cookbooks. Everyone was so colorful and disgusting that I just had to find something to calm tempers in the cookbook shelf in the kitchen. The answer was white vinyl, bought on Ebay. I am so incredibly pleased with the result and it was totally worth the two hours of work.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar