mandag 21. april 2014

Betong på kjøkkenet

Et prosjekt er nå avsluttet. Det gjelder det tidligere omtalte kjøkkenprosjektet mitt. Det som egentlig skulle ta en halv dag, men som endte opp med å ta over en uke. Sånt kan nemlig hende om man kommer på flere ting man kan fikse "med det samme man er i gang".

Benkeplatene er nå behørlig vasket, pusset, vokset, vokset og vokset.
Og deretter er alle tegn til skifer fjernet, og erstattet med betong. Faktisk fikk betongen den tidligere forhatte stålplaten mellom benken og overskapene til å framstå som litt kulere. Stål og betong kan jo funke ganske bra sammen.


Her er før-bilde av elendigheten. Skifer med merkelig valg av fugemasse imellom. En fugemasse som hverken tålte fett eller varme...et selvfølgelig materialvalg like ved siden av komfyren :-P Denne grusomme fugemassen gikk i oppløsning og inntok formen av ekkel guffe som klistret seg til absolutt alt i mils omkrets. Svart guffe som det overhode ikke var mulig å vaske vekk. Derfor var det helt naturlig for meg å holde meg langt unna komfyren...og sånn for sikkerhets skyld...hele kjøkkenet ;-)
Benkeplatens opprinnelige farge vises også. Mørk!
Så fjernet jeg skiferen...en natt klokka 03.00. Det forsøkte jeg gjøre helt stille som en mus, derfor valgte jeg bruke et lite skrujern og ikke et digert brekkjern til arbeidet - jeg tenker jo på å ta hensyn til mine omgivelser når jeg bryter stein må vite!
 Underveis-bilde: Benkeplaten er hvitvokset og områdene hvor skiferen tidligere lå er nå fylt med betong.

Færdi! Betongen er tørket og vokset og jeg er hæppi hæppi!


Summary:
"Project Kitchen" is finished! Luckily I was able to integrate a piece of concrete.
To celebrate, I made 10 liters of chili con carne yesterday.
I could really feel how much more fun cooking was in my new kitchen environment.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar