søndag 23. februar 2014

Sløydbenken i mitt hjerte

Så synger OL på siste verset og jeg får omsider gjort ferdig noe her i huset. Møblering av kjellerstua har stått på agendaen i en evighet, og møbler er blitt flyttet hit og dit, for så å bli flyttet ut igjen. Nå har jeg endelig funnet plasser til det meste. Om det ikke er for seint så tror jeg faktisk jeg skal slenge med et nyttårsforsett: Kast dritt jeg ikke har bruk for!
Problemet er bare at jeg blir så forbaska knytta til all dritten. Slik som denne sløydbenken jeg fikk helt gratis ved hjelp av det alltid like fantastiske finn.no. 
Etter lengre tids tjeneste som en form for avlastningsbord (fylt med ca 1000 LP'er og div verktøy oppå der igjen) mens nytt gulv ble lagt, fikk den nå den litt bortgjemte plassen under trappa. Takket være nye led-lamper i taket falt det litt lys på den også.
Omsider har jeg et sted å sette noen av alle lysestakene man har en merkelig tendens til å akkumulere i løpet av livet. Vinkjøleren er også litt mer bortgjemt her under trappen. Den er lissom ikke like sjarmerende når man til stadighet går seg på det digre monstrumet på kjøkkenet.

ELSKER mitt nye gulv! Alt ble plutselig dobbelt så stort her nede, og alle kroker er plutselig blitt lyst opp. Det er blitt en stue, ikke lenger en katakombe.

Summary:
Have tried for a long time to find the right places for all the furniture in the basement. Today I found the right place for this old carpenter bench.
Fun fact: Not every day I talk about carpeter benches, so I had to look the word up. Google translate came up with this idea: "Gutted table". In norwegian this is called a sløydbenk ... one word put together of the two words sløyd = carpenterish activities + bord = table. The problem is that the word sløyd has a double meaning in norwegian. If you use it as a verb it means to gut something...like fish perhaps. 
Ok, long, boring story, sorry! I just wanted to show you all my lovely gutted table...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar