søndag 2. februar 2014

Helgepyssel - man tager hva man haver...


Jeg har handlet løkvekster i fullt utbrudd uten å tenke meg om. Og da jeg kom hjem viste det seg at jeg ikke hadde blomsterpotter å sette vidundrene i. Alle var for små til å dekke den brune kanten på plastkrukkene de var plantet i. Grøss og gru, her måtte jeg finne en løsning ganske så kjapt.

Jeg fant fram de eneste pottene jeg hadde - og som viste seg å være for små. I tillegg var de skikkelig stygge etter lang og tro tjeneste, hvorav de to siste årene utendørs.

Vel, jeg vasket dem behørlig, og rev opp en gardinkappe som egentlig hører til kjøkkengardinene. Fordi jeg har persienner i tillegg til gardiner så blir en kappe litt "overkill" i kjøkkenvinduet, så den kunne fint unnværes. I tillegg fant jeg fram siste rest av hyssingen jeg brukte til å pakke inn julegavene med for noen uker siden.

Så snurret jeg bare inn krukka i litt forhenværende lingardinkappe og festet det hele med hyssing. Øverst jukset jeg litt sånn at tekstilet går litt høyere opp enn selve krukken, slik at kanten på den brune plastkrukken dekkes når den kommer på plass.

Vips! I løpet av ti minutter hadde jeg blomsterpotter som matchet gardinene 100%, og som i tillegg tilsynelatende passet bra størrelsesmessig til de brune plastpottene løkene ble levert i.
Kan ikke få sagt hvor mye jeg liker sånne kjappe prosjekt som samtidig frigjør plass i det skapet jeg oppbevarer alt jeg ikke tar i bruk, men likevel aldri kaster.

Summary:
Old flower pots became as new. I just wrapped them in an old linen curtain I never use. And the result is flower pots that match the white linen curtain in the kitchen window spot on.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar