torsdag 2. januar 2014

Så var alt over for denne gang...

Så er jula over og man begynner sakte men sikkert å rydde fram den vanlige hverdagen igjen.
11 måneder til man atter en gang kan dekke bordet med juleservise og sukkerstenger. Akkurat nå føles det veldig lenge til. Sukk!
Mulig jeg behøver den tiden til å komplettere Engleserviset som jeg dessverre klarte knuse litt av i en stygg oppvaskmaskinulykke. Meget irriterende siden serviset ikke lenger produseres.



Deler av romjulen tilbrakte jeg forresten i Trondheim hvor jeg stort sett satt og surmulte over at hotellet jeg bodde på ikke hadde egen parkering. Nå betalte jeg riktignok ikke selv de ekstra parkeringsutgiftene dette medførte, men min personlige mening er nå at et hotell bør ha et par parkeringsplasser å tilby...spesielt når det ikke engang ligger i sentrum av begivenhetene. Det hjelper så uendelig lite å bli kåret til å være Norges beste frokost-hotell åtte år på rad når man som gjest ender opp med å betale like mye for å parkere bilen (når man endelig finner ledig plass en kilometer unna hotellet) som å bo på hotellet. 

Det eneste bildet jeg tok da jeg var der er dette...
...det er deler av frokosten min den ene dagen. Jeg måtte stå 12 og et halvt minutt i kø for å få den ved den fantastiske frokostbuffeten. 

Skithotæll!

Men så kom vi hjem igjen, og kunne konstantere at juletreet fortsatt var like grønt som da vi pyntet det for to uker siden. Og det til tross for at vi ikke har gitt det en dråpe vann...til Snekker'ns store frustrasjon. Jeg mener det er en fordel med et tørrest mulig tre når jeg om to dager skal demontere det med hekksaksen min og hive bitene rett inn i peisen. 

Her er juletreet slik det var på vår lillejulaften, fredag 20. desember. 



Vi har fortsatt igjen litt kaker og godterier, men nå jobber vi hardt med saken fram til mandag, da vårt så utrolig mye sunnere og bedre liv begynner.



Champagnekjøleren er fullstendig ferdig med sin høytidstjeneste, og har vendt tilbake til sin litt kjedelige tilstand som fruktbolle. Festen er definitivt over...



Summary: 
Christmas is over and I have spent much of the holiday season to whine about having broken one of the dinner plates of my Christmas crockery. And as that was not enough I have been stuck in a hotel without any parking space for my car! For two whole days!
Happy new year to all of you! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar