søndag 5. januar 2014

Helgepyssel - høsting av tre og heising av flagg.

Denne helgen har egentlig gått med til å se på Tour de Ski og spille Wordfeud, men så fikk vi til slutt høstet juletreet og pakket bort det meste av julepynten. Fortsatt dukker det opp røde saker litt her og der, og jeg innser jeg denne julen kanskje dro den vel langt med tanke på dekorering av hjemmet.

Anyway...treet står nå like ved peisen, klart til demontering.


Det var imidlertid under høstingen av treet et lite drama utspilte seg.

Snekker'n presterte dra av flaggene i en høyst uorganisert bevegelse og snurret dem sammen som en bylt! Jeg ble helt satt ut og sto først helt fjetret og bare så på han...med åpen munn. Flaggene ble jo selvsagt bare en floke som det ikke lot seg løse opp. Mai gad!

Så skulle han til å gjøre det samme med den andre flagg-lenken. Jeg fløy gjennom rommet og klarte avverge situasjonen ved å dytte han inn i juletreet slik at taket han hadde på flaggene glapp. Takk og pris!

Så grep han etter en lenke av perler. Jeg hylte av skrekk og ba han være så snill å sette seg å se sport på tv'n istedet.
Om noen av dere har opplevd den der følelsen man får når man overhode ikke har kontroll på situasjonen i det hele tatt og man tror sitt eget liv står på spill, så vet dere akkurat hvordan jeg hadde det!
Men det værste var at han ikke slapp pynten! Han bare fortsatte og fortsatte og dra av lenker som potensielt kunne surres sammen til ugjenkjennelige og totalt ubrukelige floker av pynt.
På dette tidspunktet var jeg så stresset at jeg faktisk dro meg selv i håret og brølte. Høyt!

Han trakk seg omsider tilbake.
Dessverre gikk det med en rekke med flagg.


Da jeg skulle løsne den opp så slet jeg trådene av flaggene. For å si det mindre pent så gikk det hele rett i dass. 
Men så kom jeg på at jeg kunne resirkulere selve flaggene til å bli flagg på flaggstenger istedet. Så kunne jeg bruke dem til å pynte på kaker og sånn. Fryd og glede!

Fram med limpistolen...

Også jeg som aldri har likt flagg. Nå sitter jeg altså her og spiser gamle, tørre lussekatter pyntet med flagg. Jaja, sånn kan det gå.


Summary: 
We have used the weekend to tidy the house. Every bit of Christmas decoration have been stored away. Snekkern ruined a pice of my chrismas ornaments and I reacted like a maniac; you know - screaming and pulling my hair. All in all it have been a splendid weekend :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar