søndag 12. januar 2014

Helgepyssel: Gull-studs på veggen

Det kommer vel ikke som noen overraskelse på de som kjenner meg når jeg nå informerer om at jeg er en liten glamhore. Jeg simpelthen elsker alt som glitrer og skinner. Gull og glamour gjør livet mitt fullkomment.

I tillegg er jeg bare så utrolig gla' i å lage ting.

Jeg burde vel egentlig vært alkymist, men det nest beste er å lage ting av billig gullpapir man i et lettsindig øyeblikk handlet hos Søstrene Greene. Ja dere vet...yndlingsbutikken min, som jeg velger holde meg unna en stund framover på grunn av DENNE insidenten. Vel, gullpapiret var heldigvis kjøpt inn for lenge siden. 


Det har seg sånn at jeg for tiden har en liten hang up på studs. Dere vet sånne dingser man pimper opp klærne sine med. De har sikkert et godt norsk navn også, men jeg klarer ikke komme på noe i skrivende stund. Nå skal det vel sies jeg har hatt denne stud-hang up'en en ganske lang stund, og det gikk først og fremst ut over klærne til de andre i huset, men nå har jeg begynt på min egen garderobe også. 


Altså, lang historie kort: Jeg har sydd studs av gullpapir i A4-størrelse.
Mente i planleggingsfasen av dette prosjektet at dette måtte være en innredringsdetalj midt i blinken for en så rocka familie som vi da tross alt mener vi er...

Først klippet jeg til arkene slik at de ble kvadratiske, og deretter sydde jeg dem inn litt på skrå i hvert hjørne slik at de ble sånne lave pyramider. 



Nå står vi alle med hodene våre litt på skrå og betrakter denne veggdekoren og vi klarer lissom ikke bli enige om det er utrolig harry eller utrolig stilig. Og hvor langt unna må man stå før det går fra å være harry til å være stilig? Og hvor mye gull kan man egentlig fylle stuen med? 


Summary:
This weekend I have made studs/rivets out of gold paper. I cut the paper into squares and used the sewing machine in the corners of the paper so that it got a pyramid form. Tada! A gold stud is born!
We are not quite sure if the studs on the wall is just tacky or extremely cool, but we will let them hang there for a while.

2 kommentarer:

  1. Detta var jo bare helt HERLIG, og ikke harry i det hele tatt synes jeg!
    Sikkert Ingen andre som har en like kul bling-bling vegg som dere :-)
    Kreativt!
    Ha en fin mandag!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk i lige måde :-) Bling.bling veggen henger iallefall fortsatt i beste velgående, så jeg regner vi stilltiende er blitt enige om at den er kul :-D

      Slett