torsdag 12. desember 2013

Jul på soverommet

Nå er forrige ukes surhet helt gått over. Jeg har blant annet fått meg noen skikkelige netter med søvn, og når jeg tenker meg om så er vel ikke Snekker'n mer drittkaill enn menn generelt.

Kanskje litt mindre? Han har nemlig assistert meg i min jakt på ensfarget rødt sengetøy. Det finner man nemlig ikke hvor som helst skal jeg fortelle dere. Han har tålmodig vandret ved min side gjennom utallige sengetøysetablissement og ventet mens jeg har følt meg fram i sengetøysjungelen. Det er ikke bare bare å finne riktig størrelse, farge og kvalitet.

Omsider fikk jeg sporet opp en butikk hvor de skulle ha hva jeg søkte. Etter å ha kjørt i nær en time gikk vi spente inn, og i det vi la merke til det aktuelle produktet borti hyllen så begynte vi faktisk løpe mot det. Merkelig hvor engasjerte man lett kan bli over sånne trivielle ting.
Anyway...rødt sengetøy - check!




Siden sengetøyet var i boks, så var det på tide å spa fram gulvet på soverommet.

Jeg har tidligere skrevet om min måte å arkivere det tøyet som fortsatt er "Sosialt akseptabelt rent nok" her. Vel, jeg fant endel arkivert rundt omkring senga, samt under.Dette er en metode som anbefales da man blir usaklig gla'  for å finne gensere man ikke har sett siden St.Hans og deromkring. Jeg fant også alt utkledningstøyet vårt og 15 meter lin. Jeg liker lin, så det passet veldig bra at jeg hadde 15 meter liggende på lur.

På et tidspunkt rådet en nær-julaftenstemning der jeg lå på alle fire og dro fram det ene klesplagget etter det andre. Klærne var så støvete at de skal vaskes altså, til tross for at det på arkiveringstidspunktet fortsatt var akseptabelt rent.


I tillegg har jeg funnet endel smarte ting jeg har handlet, tatt med hjem og gjemt for Snekker'n sånn at han ikke tror jeg handler altfor mye og altfor ukritisk, for så å glemme det fullstendig. Disse tingene har jeg også fått sortert og det meste har fått plass i den store posen med saker som skal kjøres til Fattighuset.

For å sprite opp stemningen på soverommet nå før jul så dro vi til og laget et juletre på veggen.



Vel, nå er jeg sånn passe bitchy så jeg kan ikke skryte av at jeg fra nå av skal være en solskinnsbolle hver eneste dag, men at humøret kommer til å bli litt bedre framover, det lover jeg.


Summary:
I have tidied up and cleaned the bedroom today. 
I found lots of stuff under my bed that I have forgotten I had!
I also found several things I have bought, but hidden for Snekkern as soon as I got home, so that he wouldn't think I am an uncritical shopper... Well, since non of it was very essential in our lives we decided to donate most of the stuff to charity.
Then, to make some Christmas spirit in the bedroom, I drawed a Christmas tree on the blackboard and "washi taped" some ornaments to it.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar