søndag 15. desember 2013

Helgepyssel - pimp my chairs

De siste ukene har jeg pådratt meg en liten Sopranos-obsession. Dette tok jeg helt ut i helgen siden jeg var hjemme alene igjen. Jeg har sett hele sesonger, samtidig som jeg har laget jul i huset. Liker ikke se på ting når det er spennende, skummelt eller voldelig, så da er det kjekt å ha noe å henge fingrene i.
Tony Soprano kunne vært drømmemannen min...om han bare ikke var nesepuster.

Etter timer med Sopranos lurer jeg på hvorfor alle i den New Jerseyske mafiaen har så utrolig høye bukseliv? Linningen slutter bare få centimeter under manboobsene deres.

Anyway...nok om nesepusting og høye bukseliv; her ser dere hva jeg har hengt fingrene i mens Tony har banket livskiten ut av New Jerseys borgere. 

Ja, jeg er klar over at jeg nærmer meg smertegrensen for hvor mye jeg kan pynte til jul, og fortsatt beholde en viss verdighet, men jeg så denne oppskriften på Pinterest... 
 ...etter det har jeg bare gått og tenkt på nisseluekledte kjøkkenstoler. Syntes det var så søtt.


Mine nisseluer er sydd av fjorårets julegardiner. De jeg brukte på stua, og som var så stive og ekle at jeg måtte bruke en halv dag til å stryke + henge dem opp. Dette er for meg et arbeid som er fullstendig uaktuelt å gjenta, så derfor resirkulerer jeg. Ennå har jeg litt tøy igjen, så jeg grunner fortsatt på ting å lage av stive julegardiner. Gi meg et hint om dere har et tips eller ti.


En liten positiv "bivirkning" av å ha luer på stolene, er at man ikke behøver ta juleskrubben så nøye. En kjapp, liten grønnsåpevask for å sette riktig odør i heimen, og tre lua nedpå. Vips, ferdig!


Og for å toppe det hele så drar man fram jule-eplene som har akkurat samme farge som nisseluene, og da blir jeg så rolig i sjelen.


Summary: 
This weekend I have made Santa hats to put on my kitchen chairs. Used four and a half hours of my life to do this, and I am not quite sure if that is time well spent or not. I feel I am reaching the point of how much I can decorate for Christmas and still retain my dignity.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar