tirsdag 12. november 2013

Prokrastinasjonens bivirkninger del 1

Så hva har jeg gjort siden sist? Jeg har vært travelt opptatt med å utsette en potensielt problematisk interiørarkitektonisk sak. Jeg har nemlig handlet en peis på impuls. På vei mellom to byer en lørdag ettermiddag. I følge med to langhårete rockere. Prutet gjorde jeg også. Var bare helt rå...helt til peisen skulle bæres. Da meldte jeg meg ut og lurte meg rundt et hjørne og lot rockerne vise hva de var gode for.

I skrivende stund står denne peisen nedpakket i plast på verandaen i påvente av å bli montert. Plutselig går det opp for meg at ting bør klaffe slik at man slipper lage nytt hull i pipa. Urk!

Også jeg som tenkte at jammen ville det vært fint med peis til jul...

Anyway...mens jeg samler mot til peisinstalleringsarbeidet så finner jeg på alt annet. Som å lage en tavle på soveromsveggen...  

Bakgrunnen for denne tavlen er den stygge luken på veggen. Den er originalt å finne i gulnet plast med en like gulnet nylontråd hengende ned på veggen. 
Men så laget jeg en ny tråd...av svart skinn og noen snertne treperler.
Dessverre var selve ventilen var like stygg.
Så kom jeg på at siden veggen i tillegg hadde en irriterende synlig plateskjøt under den deilige glassfiberstrien så var det jo ikke sikkert en morsom tavle ville trekke ned estetikken nevneverdig.

Så maskerte jeg opp hvor tavlens grenser skulle gå og kladdet på med sparkel i flere omganger. Og til slutt malte jeg.
Og nå vises jo ikke luken i hele tatt...nesten!

 Så må jeg bare fortelle at Snekker'n kaller fargen på veggen GRØNN! 
Er det mulig?! 
Det er jo ikke et eneste grønt pigment i malingen overhode! Riktignok litt gult, men siden blått glimrer med sitt fravært så skjønner jeg ikke hvorfor han ALLTID refererer til fargen på soverommet som GRØNN!!!

Dette siste bildet er kun tatt med for å vise duggen på linsen. 
Her i huset er vi sunne mennesker som sover med vinduet på vidt gap, noe som resulterer i at romtemperaturen for tiden tilsvarer en frisk kjøleskapstemperatur, og da dugger jo fotolinser rett som det er.

Summary: 
It all began when I bought a fireplace on impulse. Because I dread to install it, I come up with everything else to do to postpone this work. Today you can see that I have chosen to create a blackboard on the bedroom wall. It camouflages the valve (and a dent) on the wall. Nice!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar