onsdag 19. juni 2013

Veranda makeover - del 2

Verandaprosjektet går sin gang. Ikke så fort kanskje, men det går. Her er et bilde av gulvet etter at all gammel lakk er fjernet og gulvet er blitt vasket. Ikke det vakreste.

Her har gulvet fått et lag olje. Mørkere og litt penere enn før ... selv om det her på bildet er rukket å bli vått av regn, samt flekkvis støvete av pollen.

Så fant jeg ut at det ikke var så fint med mørkt gulv mot de røde veggene. Det ble alt for dystert. Dessuten ser dere at veggen er litt slitt i malingen også...

...så derfor dro vi avsted og kjøpte ny maling.

En liten smakebit på hvordan livet på verandaen vil bli; deilig fargeløst :-)
Legg merke til snøfnuggene på vinduet.
Jeg ser ingen som helst grunn til å ta ned snøfnugg bare fordi kalenderen roper juni.

Og se hva som skjer i skumringen når lyskjedet tennes av seg selv der det midlertidig ligger slengt oppå alt rotet i pallesofaen. Vakkert!

Ellers kan jeg melde om at fargeløsheten slår om seg. Jeg har funnet ut at jeg absolutt ikke liker å ha rødt hår lenger. 4 måneder er nok!

Og for å understreke min kjærlighet for det fargeløse så sitter jeg nå med et svært fargefattig strikketøy i hendene.

Summary: 
The front porch is slowly becoming clear. 
The floor are stained, and suddenly it became clear that the only sane thing to do was to paint the walls a different color. 
It's nice to get rid of the red walls! 
I also got rid of my red hair. 
I salute the colorless existence welcome.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar