fredag 24. mai 2013

Uteplassen - del 1

Velkommen til å se vår ferd mot en ny og, forhåpentligvis, bedre uteplass. Har bare et par bilder fra før vi begynte å grave og demolere hele greia.

Som dere ser går hellene litt sånn opp og ned og masse ville vekster bryter seg opp mellom dem. I tillegg var hele uteplassen overfylt av busker slik at det nesten ikke ble plass til mennesker ... eller et lite solgløtt.

Også gangveien fra trappa bort til porten var helt håpløs.

Så da laget jeg en plantegning (evt. plancollage)...

...også begynte Snekker'n å grave opp alle buskene...
 


...og å ta opp alle hellene slik at vi kunne vaske dem skikkelig og etterpå få lagt dem litt mer plant. 

Et grusomt dyr har forresten vært i hagen min og bæsjet! Jeg hater dyr! Og spesielt hater jeg bæsjen deres. Jeg elsker løvetann i forhold ... som dere kanskje ser på bildet. Jeg har masse løvetann i hagen. Den er lykkebringende ifølge Feng Shui, og kinesere bør man lytte til.

Plutselig forsvant Snekker'n på spillejobb eller noe...
...og jeg satt hjemme med angst for at alt kom til å se sånn ut til evig tid. Har særdeles liten tro på at andre menn enn min egen far kan fikse ulike biffer.

Men så skjønner dere, så kom Snekker'n tilbake og fiksa biffen han også. Iallefall hellegangveibiffen i første omgang. Jeg fikk atter en gang puste.
Nå er bare resten igjen.

Summary:
We are currently working on the patio.
Strictly speaking, we started a long time ago but we dont need to share all information with the readers.
All stone slabs are exhumed and properly washed. Shrubs are dug up, killed and dismembered.
Slab walkway is now finished, and only the rest of the work remains. 
All hearts rejoice.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar