lørdag 11. mai 2013

Helgepyssel - svart lørdag

Nå for tiden styrer jeg med prosjekt "Spisebord med tilhørende stoler"... til utebruk. 

Stoler er samlet sammen litt her og der.
Det eneste jeg skulle gjøre var å male alle stolene i samme farge. Jeg falt pladask for en maling jeg har sett reklamert for i timesvis; Butinox Futura Soft Look. Dette er en helt matt utemaling, og siden stolene skal oppholde seg utendørs så burde dette være et fornuftig valg. 

Nå har jeg søkt etter dette produktet i samtlige malerforretninger jeg har passert uten at noen vil innrømme at de selger den. Siste malebutikken jeg var innom presterte til og med å fortelle at de aldri hadde hørt om den så da ga jeg nesten opp. Som en siste krampetrekning sendte jeg en mail til malingsprodusenten hvor jeg spurte om utsalgssted, men etter å ha ventet i dagesvis på svar så ga jeg fullstendig opp. 

Har nå brukt en liten formue på matt spraylakk. 

Håper det holder en sesong eller to.  





Håper å bli ferdig med alle stolene i løpet av dagen så bordet kan settes opp. Bordplaten er nå skrudd sammen og behørig skrubbet.

Jeg elsker det slitte treverket!

Summary: 
This weekend I am spray painting chairs black. The chairs belong to my outdoor dining table. The table is made of old weathered wood, my favourite :-)

2 kommentarer:

  1. Lekkert!
    Får ikke helt dette med spraymaling til, blir litt ujevnt.. tips?

    Ønsker deg en fin Søndag -
    ♥Klemmer fra Jatte♥

    Psst.. hiv deg gjerne på gavedryss inne hos meg, mange fine premier!

    SvarSlett
  2. Nå brukte jeg helt matt spraylakk og den har vært veldig enkel å jobbe med. Har til og med brukt ulike merker på samme stol uten at det har vistes skille eller blitt ujevnheter. Har erfaring med at lysere farger og blankere maling ofte blir helt katastrofalt.

    SvarSlett