onsdag 3. april 2013

Om kake og telefon-nummer


Da har jeg brukt min velutviklede hukommelse gjen...

For akkurat da jeg hadde sendt Snekker'n ut døra for å kjøpe kakepynt...jeg rakk ikke bake påskekake i påsken, og gjør det derfor nå...så kom jeg på at vi ikke lenger hadde melk.

Det litt kinkige var at jeg ikke bare hadde sendt ut Snekker'n med amputert handleliste, jeg hadde også sendt med han min egen tlf i tillegg til sin egen fordi jeg hadde fått hentemelding fra posten. Snekker'n er nemlig halvveis blind så derfor gir han bare tlf med hentemeldingen til postpersonalet istedet for å begynne knote og lese tall og bokstaver han ikke egentlig ser.

Anyway...jeg hadde sendt mann og tlf ut på tur, men siden jeg enkelt og greit bare kunne gå inn på telenor.no og sende meld fra min konto der, så fikk jeg jo kommunisert mine melkebehov uten særlige besvær.

Det var bare det at jeg ikke husket Snekker'ns nummer. Det er jo ikke sånn at vi er gift eller noe, så derfor kan man jo ikke forlange at jeg skal huske både skonummer og tlfnummer til denne drømmemannen min.

Jeg slenger avsted følgende meld til et nummer som jeg tror jeg husker er riktig:
"Vi er tom for melk,så om du gidder kjøpe det hadde det vært fint :-)

Smilefjes er viktig!

Så ser jeg telenor kommer med forespørsel om å lagre nummeret til Terje Lønli i min adressebok!

Hei! Vent! Snekker'n heter da ikke Terje Lønli?! Eller?!!!

Nå er jeg jo såpass realistisk at jeg skjønner jeg ikke kan kjenne min mann ut og inn, så i et tidels sekund lurte jeg på om han opererer under pseudonym innimellom. Så tenkte jeg at Snekker'n har nok pseudonym fra før så det er mulig jeg har husket nummeret feil...

Shit!

Sender Terje Lønli oppfølgingsmeld i full fart:
Eh...beklager feil nummer. Du kan bare drite i å kjøpe melk til meg :-)"

Viktig med smilefjes også i beklagelsesmeldinger.

Nå er telenor.no-adresselista mi oppdatert, Terje Lønli slettet og påskekaken ferdig pyntet.



Her skal det lissom være veldig tydelig at påskeeggene er klekket og kyllingene stukket av siden jeg var så treig med å bake.

God postpåske til dere alle :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar