søndag 27. januar 2013

Stairway to heaven

For to års siden (sånn ca.) saget jeg ned et lett vinglende trappegelender med vinkelsliper og startet det langtekkelige prosjektet "Trapp". 

Underveis gjorde jeg litt research og fant denne trappen. 
Dessverre funket det ikke med malt trappeløper hos meg, men jeg gjemmer idèen til en passende trapp skal dukke opp i livet mitt.
Jeg synes den er sååå søt!
http://mollyloot.com/the-melrose-project
Min trapp ble tilslutt hvit og litt grå...etter lang tids jobb.

Som dere kan se av bildene nedenfor så var den opprinnelig lekkert gulnet, slitt og mørk. 

Underveis har prosjektet vært utsatt for alvorlig prokrastinasjon grunnet innkjøp av feil maling, alt for masse trafikk i trappa, alt for masse støv(!), sparkel som tørket utspekulert seint osv. Nå tok jeg meg selv i nakken og fikk malingen på. 

Det er så deilig å være ferdig!

Før:


Detalj fra elendigheten:


Gelenderet er vinkelslipt ned:


Ferdig trapp, iført antisklitepper for sikkerhets skyld...her går det jo virkelig unna i svingene:









































Summary: For about two years ago I started working on the stairway going from the living room down to the basement. I got bored approximately a thousand times and pretended not to see the steps needing to be worked on for long periodes of time. Sometimes I could not paint just because the huge amount of dustbunnies habitating in the stairs. Luckily those dark days are passed, and my stair is now painted and ready. Joy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar