tirsdag 22. januar 2013

Furtebua mi tar form

Sakte men sikkert begynner furtebua mi å se dagens lys. Veggfornyer og noen lag maling er på plass og skjuler hullete, slitt glassfiberstrie.

Men så har det en tendens til å balle på seg litt, så nå er plutselig også døren tatt av hengslene slik at også den skal bli hvit.
 Legg merke til de hundre kontaktene furtebua mi er utstyrt med. Alltid plass til et elektrisk apparat eller ti.

Etter noen dager med maling ser gulvet verre ut enn noengang. Har vurdert male det hvitt også, men siden jeg synes det ser ekstremt harry ut med hvitmalte laminatgulv venter jeg litt ennå. Jeg kommer nok på noe etterhvert.

Jeg har også malt listene.
Med vår tids vannbaserte olje-maling spesielt ment for bruk på listverk.
Garantert super finish...
Yeah right!

Muligens har jeg kjedet dere med min vrede over miljøvennlig maling tidligere. Misforstå meg rett, jeg er ikke motstander av miljøvennlige materialer, men vær for svarte ærlige og si at denne malingen aldri kan gi deg en super finish, men er grei nok om du ikke har så høye krav til det ferdige resultatet.

Vannbasert oljemaling kan skilte med det verste fra to verdener: Den tørker raskt som vannmaling så du er sikret penselstreker, men samtidig sakte nok til at du i tillegg sikres siget til den gamle oljemalingen. Intet annet enn en vinn-vinn-situasjon:-P

Den beste løsningen er å bruke rull på allerede oppsatt listverk. Da slipper man bare unna med en knudrete finish.

 Jeg krysser bare fingrene for at denne malingen sitter litt bedre enn den jeg fikk anbefalt til bruk på møbler for et år siden. Etter to måneders bruk begynte flak av malingen å falle av. Alt måtte pusses ned og males på nytt...med gammel stinkende, miljøUvennlig oljemaling fra mitt hemmelig restelager. Dessverre er lageret nå i ferd med å forsvinne fullstendig.

Så kan jeg vise fram vinyl-etasjefatet mitt som jeg laget i helgen...det har jeg modifisert litt, slik at toppfatet har samme stil som de to andre.
Fortsatt ikke fornøyd. Billig, norsk vinyl er ikke tykk nok til at jeg får til et fint nok sluttresultat. Mulig jeg bare må øve mer, eller jeg må ut å finne ordentlig tykke vinylsingler også. Tror ikke det er lov å forsyne seg mer av platesamlingen her hjemme lenger...
Den forrige toppetasjen er nå bare en stusselig liten skål som opererer på eget ansvar...

Summary:

I am decorating the room that will serve as my office once it is finished. Walls are painted, and now the door have got a few coats of paint. I am not satisfied with the paint...it is impossible to get a perfect final result. I'm frustrated!

The cake stand I made this weekend have got a new top floor. The previous one is now serving as a little bowl. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar