tirsdag 27. november 2012

En helt tilfeldig gren tar bolig i en mørk krok

For dere som har fulgt med på bloggen så vet dere at her er det ikke lov å pynte til jul før det er blitt advent...det vil si førstkommende søndag. Jeg har til nå klart snike fram litt jul i krokene uten at noen har protestert nevneverdig. 

Så var jeg en dag hos en venninne, og tror dere ikke hun hadde verdens fineste mosegrodde gren liggende å slenge i hagen! Jeg tok den og fikk etter mye om og men, og et par kutt i hånden, lirket grenen inn i bilen min.

Så har grenen stått på verandaen og ventet på at det skulle bli første søndag i advent. Å vente på advent er ingen som helst glede. Så derfor kom jeg på at vi faktisk hadde et meget mørkt hjørne i stuen (riktignok like ved siden av et vindu...) og hva kunne vel passe bedre enn en helt tilfeldig gren ikledt en liten lyslenke?
Jodda, det var en god idé.
Juhuu!

Så ble det kveld, og jeg kom på en kjempekoselig aktivitet vi pleide gjøre når vi var hos bestemor da vi var små. Da satt vi nemmelig og klipte snøkrystaller og tapet dem opp på kjøkkenvinduene når mørket hadde senket seg utenfor. Nydelig vakkert.

Lurer på om jeg fortsatt kan klippe snøkrystaller...

Det kunne jeg gitt!

Så nå har jeg fått snøkrystaller på vinduet og én i toppen av den helt tilfeldige lyskledte grenen som lyser opp den mørke kroken i stua.
Forsøk ignorer spenningsverndingsen og alle ledningene nederst til venstre i bildet. Vi er hjemsøkt av fibernett og alskens bokser for tiden. Vet ikke helt hvor jeg skal gjemme f...skapen.

Summary: I am still on my mission of decorating for Christmas without anyone understanding it. Today I got a Christmas three in my living room. I feel it makes me very content :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar