søndag 23. september 2012

Helgepyssel - muligens uønsket pute


Av og til skjer overraskende ting. Det var tilfellet her en dag da jeg holdt på å rydde i veska mi. Der har jeg alltid noen hobbyprosjekt liggende i tilfelle jeg skulle bli fanget i ventingens klamme grep. Jeg fant en tube superlim, og for å ha begge hendene fri så jeg kunne gå gjennom alt det andre spennende jeg hadde akkumulert så puttet jeg denne tuben mellom tennene.

Det som så skjedde er litt uforklarlig egentlig, for tuben begynte helt ut av det blå å lekke. Altså lekke lim inn i munnen min.

Jeg stormet inn på badet for å skylle munnen før limet rakk feste seg.

Suprise: For seint!

Og akkurat når man står der foran speilet og skjemmes litt over hvor dum man egentlig har vært, men samtidig er så lykkelig for at ingen kan se en, så kommer selvfølgelig Snekker'n.

Han står lenge helt stille og ser på meg mens jeg forsiktig løsner overleppa fra underleppa, og deretter underleppa fra tennene.
Så rister han litt på hodet før han kysser meg på pannen og sier: "Du skal være så gla for at jeg ikke blogger".


Anyway...jeg blogger fortsatt, og i dag får dere se denne helgens pyssel.
En gulvsittepute som omsider (etter tre år i et mørkt kott) har fått et trekk på seg.


Det er i kjent stil et full-fart-prosjekt, og jeg tror jeg kun brukte en reklamepause på saken (derfor burde jeg jo ha rukket gjøre den ferdig for leeenge siden), og siden jeg innimellom er litt tv-slave så passer jo det utmerket.


Nå var det meningen denne forvokste gulvsitteputen skulle være sååå ettertraktet å sitte på, men enn så lenge blir den slitne 60-talls gyngestolen foretrukket av husstandens urinnvånere.

Her ligger den og byr seg fram på teppet i kjellerstuen, men blir dessverre ignorert...


...før den blir forvist til en mørk krok og slengt ett teppe over. 


Heldigvis matcher teppet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar