lørdag 1. september 2012

Betongdilla...

Jeg er så heldig at jeg arver møbler fra mamma og pappa. 
Og de siste 20 årene har jeg faktisk levd med nattbordene de kjøpte på seint 70-tall. 

Nå skal det sies at denne løsningen i sin tid var midlertidig inntil jeg selv skulle komme over de sagnomsuste "Nattbordene i mitt liv". Nå viser det seg gang på gang at veldig få lager sånne møbler som jeg faller for. Jeg liker rustikke, enkle saker uten farger, men med kvalitet og sjel.

Anyway...jeg har levd godt med de nattbordene du kan skimte på dette bildet. 

Og jeg har jo faktisk trivdes med disse nattbordene...i årevis.
Bordene ble satt på hodet og malt hvite...
Skuffene ble behørlig malt og "nye" knotter ble satt på.
Så var tiden kommet for å støpe bordplaten. Jeg brukte avrettingsmasse. Den tømmer man jo bare oppi forskalingen. Legg forresten merke til den sammen-gaffede forskalingen (lenge leve kjappe løsninger!). Den begynte bli litt sliten da bord nr. 2 skulle til pers, så en lei lekkasje ga litt problemer. Alt gikk imidlertid bra til slutt:-)
Betongen er tørket og skarpe kanter ble slipt ned med en lamellskive (?)...en sånn greie man setter på vinkelsliperen som man kan slipe ned betong med...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar